Convocatòria borsa d'oficials de paleta, del 21 al 30 de novembre. Més info fent clic aquí o també al Tauler d'anuncis municipal.
Horaris d'hivern a la taquilla de MOVENTIS (Estació Autobusos de Tossa)    ·    Registre Civil de Tossa de Mar: DEMANEU CITA PRÈVIA PER PODER GARANTIR QUE SEREU ATESOS EN EL DIA.    ·    Servei de CITA PRÈVIA: evitareu esperes innecesàries. Truqueu al 972340100 o a la seu electrònica.    ·    Alertes de productes cosmètics: Feu clic aquí per llegir-la
Igualtat   Agenda   Parlament 2024   Europees 2024  

Notícies Notes de premsa

Acord Junta de Govern Local en referència a la petició de millores al cementiri

Que aquest ajuntament, després de valorar la situació amb els tècnics de l'àrea, intensificarà l'assistència dels serveis que actualment vetllen pel bon estat d'aquesta instal·lació municipal, que són l'àrea de Medi Ambient i Brigada d'obres en tasques de jardineria, conservació i manteniment del cementiri.
En aquest sentit, a més de les feines desenvolupades fins ara, que han fet que el cementiri estigui en molt bon estat de conservació i enjardinament, l'Ajuntament destinarà un operari dos dies per setmana. Un dia serà alternatiu, pel fet que ha de combinar la feina amb les tasques de les brigades, i el segon dia serà sempre els divendres, d'onze a dos quarts de tres. Aquest dia serà fix perquè totes les persones que els hi cal ajuda per accedir als seus nínxols o moure escales o elements pesants puguin rebre l'ajuda per part de l'operari. També farà tasques de manteniment, cuidar dels jardins i vetllar perquè tot funcioni correctament.

Que per tal de reforçar la vigilància, hi haurà una càmera que, des de l'edifici de la Nau i durant les 24 h, controlarà l'accés al cementiri, és a dir, entrada i sortida. Tenint en compte la naturalesa del lloc, aquest ajuntament no considera adient la instal·lació de càmeres de seguretat al seu interior, ja que aquest espai ha de ser reservat i íntim, permetent a les persones manifestar els seus sentiments sense ser observats.

Que la Policia Local farà dues visites diàries, en diferents franges horàries, anotant el tancament de les instal·lacions. Cal recordar que, com a població turística i per prioritat del servei, l'ordre de les funcions del cos pot veure's alterada en funció de la demanda de la urgència del servei a atendre. Per aquest motiu, alguns dies, el tancament es produeix més tard del previst.

Que aquest ajuntament recorda als usuaris de la instal·lació la importància de, davant de qualsevol anomalia, denunciar els fets. Cal que es tingui constància de la problemàtica per tal de justificar el reforç del servei, atès que en els darrers vuit anys només s'han registrat dues denúncies per temes de robatoris de flors o elements (poms o lletres), i tots dos són de la mateixa persona.
En aquest sentit, i per tal de facilitar el tràmit als usuaris habituals del cementiri, aquesta denúncia es podrà fer de manera verbal des de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, sense necessitat de demanar hora, explicant els fets als funcionaris de l'àrea, que tramitaran la denúncia en forma de reclamació.
Aquests registres seran l'indicador que permetrà valorar l'eficàcia de les mesures preses. Recordar que si els fets són greus, com sempre, teniu a disposició el telèfon 972340135 vint-i-quatre hores, que és el de la Policia Local.

Pel que fa a la figura del treballador fixa al cementiri, com passava fa molts anys, comuniquem que amb la nova normativa laboral, un empleat pot prestar trenta-cinc hores de servei a la setmana, mentre que el cementiri està obert més de noranta hores a la setmana. Per tant, serien necessàries més de dues persones per poder atendre el servei. Tot ha anat canviant amb els anys, i entre aquests canvis també estan les millores i drets obtinguts pels treballadors.
Des de l’Ajuntament desitgem que aquest seguit d'accions provoqui un efecte positiu i de millora del servei d'aquest espai tan especial per tots.

Etiquetes