Horaris a la taquilla de MOVENTIS (Estació Autobusos de Tossa)    ·    Registre Civil de Tossa de Mar: DEMANEU CITA PRÈVIA PER TELÈFON PER PODER GARANTIR QUE SEREU ATESOS: 972 34 26 07.    ·    Info Casal d'Estiu Infantil/Jove (DIVERSPORT): feu clic aquí.    ·    Servei de CITA PRÈVIA: evitareu esperes innecesàries. Truqueu al 972340100 o a la seu electrònica.    ·    Alertes de productes cosmètics: Feu clic aquí per llegir-la
Igualtat   Agenda   Participa!  

Notícies Notes de premsa

Tossa de Mar acollirà l’elit del triatló per disputar la final de TriTour 2025

L'única prova de la Lliga TriTour amb natació al Mar Mediterrani

Tindrà lloc el 13 de setembre

Tossa de Mar tornarà a ser l’escenari final de la Lliga TriTour 2025 amb la celebració de la dissetena edició de la Triatló de Tossa de Mar, que tindrà lloc el dissabte 13 de setembre. Es tracta d’una cita esportiva consolidada que combina mar, muntanya i un entorn urbà emblemàtic, oferint una experiència única tant per a les persones participants com per al públic.

La prova inclou dues modalitats: la distància Sprint, amb 750 metres de natació, 20 quilòmetres en bicicleta i 5 quilòmetres de cursa a peu, i la distància Olímpica, amb 1.500 metres de natació, 40 quilòmetres en bicicleta i 10 quilòmetres de cursa.

Les inscripcions estaran obertes fins a l’11 de setembre a través del web de la TriTour. Aquesta prova és l’única del circuit que inclou natació en mar obert i ofereix un recorregut ciclista exigent amb vistes a la Costa Brava, convertint-se en un repte esportiu i alhora en una manera de gaudir de l’entorn natural i patrimonial de Tossa de Mar.

L’edició 2024 en xifres

La darrera edició de la Triatló de Tossa de Mar, celebrada el 14 de setembre de 2024, va assolir un rècord històric de participació amb 1.009 triatletes.

·       El 88% de les persones participants provenien de Catalunya, especialment de la província de Barcelona (67,3%).

·       La participació femenina va arribar al 20,7%, amb més presència a la modalitat Sprint (60,6% de les dones).

·       En xifres totals, 475 homes i 81 dones van disputar la distància Olímpica, i 325 homes i 128 dones van prendre part a la Sprint.

·       També hi va haver participació estatal (6,25%) i internacional, amb esportistes de França, Andorra, Regne Unit i Alemanya. 

Sobre la Lliga TriTour

La Lliga TriTour està creada a partir dels millors triatlons de Catalunya. 4 triatlons, en llocs d’ensomni i situats estratègicament a tota la geografia catalana. Així es defineix el TriTour, creant el circuit amb més participació fins ara, albergant entre els 4 triatlons a més de 3.000 persones.

Més informació i inscripcions a https://tritour.cat/tossademar